tirsdag 28. mai 2013

Stillhet og ro..

 
 
Jeg er så veldig avhengig av stille stunder. Litt tid for meg selv. Avkobling fra hverdagens stress og mas. Jeg trenger dette for å være i harmoni, som står for ro, balanse, samklang og overensstemmelse.
Jeg har hatt altfor mye på timeplanen i det siste. Jeg bare lengter etter en ordentlig fridag. Jeg har altfor kort lunte og jeg må jobbe mye med meg selv, for ikke å bli irritert over småting.
 
Det har faktisk hjulpet mye å bli klar over hvorfor man reagerer som man gjør.
Jeg kan ta tak i meg selv, gi meg selv noen små pusterom.
Det hjelper!
Å være overstimulert er ikke godt for en selv eller omgivelsene.
Derfor trenger man disse pusterommene.
Boken til Elaine N. Aron " Særlig sensitiv" har gitt meg mange aha-opplevelser.
Den kan anbefales!
 

Hva trenger jeg for å få litt ro nå?

- En fridag (eller flere).

- Rydde og vaske huset 

 (dette må gjøres først, så jeg kan slappe av i ryddige omgivelser).

- Noe å slappe av med ( en bok, en solskinnsdag e.l. )

Heldigvis har jeg dette i sikte til helgen ;)
Ha en fortsatt fin uke!
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar :)