onsdag 30. oktober 2013

Hvem er mest lykkelig?

 
En dame jeg kjenner sa at forskning hadde vist at de mest lykkelige menneskene
var de som ikke tok ting så nøye..
Jeg tenkte litt på det.
 
Lurte på om det kunne stemme?
Hva hadde de lagt til grunn for den konklusjonen?
 
Jeg som er en "nøye" person og som ofte kan føle meg skammelig lykkelig, var
jeg mindre lykkelig enn de som ikke tok så nøye på ditt og datt?
Jeg tenkte i mitt stille sinn at kanskje de var mer jevnt lykkelige?
At det lå på et litt sånn middelmådig nivå?
Jeg føler meg jo av og til så lykkelig at jeg kunne "sprekke".
At hjertet skulle hoppe ut av kroppen eller noe ;)
 
Kan lykke egentlig måles?
Hvem vet hvor mange følelser som ligger i lykke for deg, eller lykke for meg?
 
Som høysensitiv så er nok følelsene sterkere.
Både de gode og de vonde.
Men er det ikke de dårlige dagene eller opplevelsene, som gjør de gode ekstra gode?
 
En gyllen middelvei..
Er den egentlig så gyllen?
Litt filosofisk i dag :)
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar :)