søndag 28. juli 2013

Å omgi seg med vakre ting

Jeg er ikke en overfladisk person, tvert imot.
Men å omgi meg med vakre ting kan gi meg en følelse av velvære, lykke
glede og ro.
Akkurat som om jeg tuller meg selv godt inn i en oase.
Et fristed.
Det er mulig at det springer ut ifra en litt utrygg barndom, men jeg tror
først og fremst at det kommer av at jeg er høysensitiv.
Jeg liker det vakre, det estetiske!
Jeg velger meg nøye ut ting som jeg omgir meg med.
***
Jeg kan faktisk benytte meg av det samme, hvis jeg skal på noe jeg gruer meg til eller som er tungt eller kjedelig. Jeg kan f.eks ta med meg et lite hefte med noe som inspirerer meg.
Interiør eller hageidèer.
En pose med god te, en dag det er ekstra slitsomt på jobben.
Det kan gjøre susen!
Da har jeg noe å glede meg til.
Eller jeg kan planlegge noe hyggelig å gjøre når jeg kommer hjem igjen.
 

Et lite sjal med fargerike sommerfugler er akkurat en sånn ting.
Sjalet er hengt opp i solparasollen for "freshe" opp litt.
Skape litt liv, og gi glede.
Fikk kommentarer fra andre vi reiste med, som: "du er så flink til å lage det koselig rundt deg du"!
Det er hyggelig å høre, og jeg hadde ikke nevnt til noen hvorfor sjalet hang der.
 

 
Jeg elsker å fotografere det vakre jeg ser på min vei!!
Da kan jeg ta dem frem ved senere anledninger og bare nyte synet, mimre og til
og med gjenkalle duften fra akkurat det minnet.

 
En enkel, iskald kaffe latte en deilig sommerdag kan gi meg en utrolig lykkefølelse!

 
Har jeg først funnet meg en favoritt, skal det mye til for at jeg prøver noe annet...hehe
Hvorfor risikere å kjøpe noe som ikke smaker godt. (Flirer)

 
HARMONI
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du gjerne legge igjen en kommentar :)